Vi är så bra på att laga mat i min familj.

2011-07-30 @ 12:56:40

Jag och mamma var ensamma hemma och fick för oss att testa något nytt recept lite sådär, vi hittade en soppa i en kokbok och satte igång. Fast jag tror vi såg receptet mer som... Guidelines. Lite av vår konverastion lät väl såhär:

- Jomen vi kan väll lägga i lite mer?
- Skulle inte ananas vara gott till dethär?
- Oj vad konstigt det ser ut.
- Vi tar curry istället!
- Det där kanske inte passar så bra ihop...
- Jomen vi lägger till det också, och det.

Och ja... Resultatet:

Räkor, avokado, curry, pasta, lök, annan lök, medmera. Jag fick för mig att göra eget vitlökssmör också som den ohälsosamma vitlöksbrödsmaniac jag är. FINT ORD.

Dagen efter skulle vi ha grillkväll. Jag hör konstiga ljud utifrån när jag sitter i köket.
-Vad är det mamma?
-Aha, det är Pelle som fixar majsen med yxan.
-....... Jaha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback